Yükleniyor...

Arızalanan Televizyon 20 İş Günü İçinde Tamir Edilmezse Ne Olur?

?? Arızalanan Televizyon 20 İş Günü İçinde Tamir Edilmezse Ne Olur?

Tüketici olarak satın aldığınız televizyon arızalandı ve servise teslim ettiğiniz halde 20 iş günü geçmesine rağmen bir dönüş alamadınız mı? Bu durumda haklarınızı bilmeniz çok önemlidir. Çünkü 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, bu gibi durumlarda tüketiciye çok net korumalar sağlamaktadır.

?? Tamir Süresi 20 İş Gününü Aşarsa Hangi Haklar Doğar?

Televizyon gibi elektronik ürünlerde, garanti süresi içinde meydana gelen arızalarda servis süresi en fazla 20 iş günü ile sınırlıdır. Bu süreyi aşan durumlarda tüketici, kanunen şu seçimlik haklara sahiptir:

  • Televizyonun ayıpsız misli ile değiştirilmesini talep edebilir.

  • Bedelin iadesini isteyebilir.

  • Ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.

  • Tamirin ücretsiz olarak tamamlanmasını (süre geçse de) talep edebilir.

?? Bu Hakları Kullanmak İçin Ne Yapmalısınız?

Eğer arızalı televizyonunuz 20 iş günü geçmesine rağmen tamir edilmediyse, satıcıya ya da yetkili servise karşı yazılı bir ihtar göndererek talebinizi bildirin. Yazılı başvuru yapmak, ileride Tüketici Hakem Heyeti ya da Tüketici Mahkemesi önünde delil olarak kullanılabilir.

Talepleriniz karşılanmazsa, Tüketici Hakem Heyeti’ne ücretsiz başvuru yaparak hakkınızı arayabilirsiniz.


?? Televizyon Arızalarında Tüketici Hakları Hakkında Sık Sorulan Sorular

? 20 iş günü neye göre hesaplanır?

Resmi tatiller ve hafta sonları hariç, sadece pazartesi–cuma arası geçen iş günleri dikkate alınır.

? Tüketici Hakem Heyetine başvuru ücretsiz mi?

Evet. Tüm başvurular harçsız ve masrafsız şekilde yapılır.

? Fatura yoksa başvuru yapılabilir mi?

Fatura veya garanti belgesi yoksa, banka dekontu, teslim tutanağı gibi belgelerle de hak aramak mümkündür.


?? GÜNDOĞDU HUKUK & ARABULUCULUK OLARAK NE YAPIYORUZ?

Manisa Akhisar’da faaliyet gösteren Gündoğdu Hukuk ve Arabuluculuk Bürosu olarak, arızalı televizyon, ayıplı mal ve garanti süresi gibi tüm tüketici uyuşmazlıklarında yanınızdayız.

 * İhtarname hazırlama
 * Tüketici Hakem Heyeti başvuruları
 * Satıcı/üretici firmaya karşı dava süreci

konularında etkin, hızlı ve sonuç odaklı hukuki destek sunmaktayız.


?? Bizimle Hemen İletişime Geçin

Akhisar tüketici avukatı arıyorsanız, ayıplı ürün iadesi, iade hakkı, garanti kapsamında değişim gibi konularda destek almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.


Bu web sitesi ve içindeki bilgiler ve materyaller sadece bilgilendirme amaçlı olup, bunların tamamına veya bir kısmına dayanılarak yapılan işlemlere, eylemlere ve bunların sonuçlarına ilişkin hiçbir sorumluluk kabul edilmez. Söz konusu bilgilerin aktarılması ile hiçbir şekilde kullanıcılar ve web tarayıcıları ile Av. Mustafa GÜNDOĞDU arasında bir avukat-müvekkil ilişkisi oluşturmayacaktır. Müvekkiller veya okuyucular hiçbir şekilde, mevcut duruma ve özelliklerine ilişkin olarak uygun hukuki veya başka herhangi bir profesyonel görüş almadan, GÜNDOĞDU HUKUK DANIŞMANLIK & ARABULUCULUK BÜROSU web sitesinde yer alan herhangi bir hususa dayanarak bir eylemde bulunmamalıdır. 

GÜNDOĞDU HUKUK DANIŞMANLIK & ARABULUCULUK BÜROSU, bu web sitesi aracılığıyla ulaşılan üçüncü kişilere ait içeriklerden hiçbir şekilde sorumlu değildir.